piątek, 9 maja 2014

10 kroków dla płaskiego brzucha!

 Na pewno większość z nas, kobiet, przed wakacjami stawia sobie za cel zgrabną sylwetkę, którą z dumą będziemy mogły prezentować w bikini. Jednym z najczęściej pożądanych cech jest oczywiście płaski brzuch. Ja co prawda moją drogę do wymarzonej sylwetki zaczęłam już dosyć dawno wprowadzając w życie regularne (no, nie zawsze ;)) ćwiczenia, zwracając uwagę co jem i starając się pić więcej wody niż zazwyczaj. Przedstawię Wam teraz kroki, jakie możemy podjąć aby osiągnąć cel - płaski brzuszek!


1. WODA!
Zastąp wszelkie napoje gazowane, soki z dodatkiem cukru, napoje owocowe - wodą. Ewentualnie zieloną harbatą i to najlepiej niesłodzoną. Dobrze nawodniony organizm ma lepszy metabolizm, lepsze trawienie. Pijąc odpowiednią ilość wody zauważycie również różnicę w wyglądzie skóry!

2. Jedz regularne, ale małe porcje
Pięć mniejszych posiłków jest lepsze niż 3 duże. Jedzenie częściej, ale mniej podkręca metabolizm. Organizm dostaje regularne dawki energii, więc nie musi jej odkładać w postaci tłuszczu. Jedząc częściej nie narażamy się również na nagłe ataki głodu, podczas których zazwyczaj sięgamy po coś niezdrowego, co możemy szybko przegryźć.
Ja niestety nadal pracuję nad wprowadzeniem tej zasady w życie... :/

3. Ćwiczenia też są ważne
Odkąd zaczęłam ćwiczyć, zaczęłam również zauważać różnice w wyglądzie mojego brzucha (i innych partii ciała). Zacznij od prostych ćwiczeń i stopniowo, kiedy wyćwiczysz sobie wytrzymałość, przechodź do tych bardziej wymagających. Ja na początku szukałam treningów na YouTubie. Teraz mam już swoją rutynę, składającą się z wybranych ćwiczeń z różnych treningów.
Kanały na YT, które mogę Wam polecić to:
* Blogilates [KLIK]
* XHIT Daily [KLIK]
* Tone It Up [KLIK]

Ćwiczeń możecie poszukać również na tej stronie [KLIK]. Ktoś kto ją stworzył jest geniuszem! Wybieracie poszczególne partie ciała, a nawet ich konkretne części i dostajecie całą listę ćwiczeń, które efektywnie wyrabiają tę partię. Wspaniałe, prawda?

4. Wprowadź do diety produkty wspomagające metabolizm.
Ja z natury mam dosyć szybki metabolizm, ale wprowadzając te produkty i zastępując nimi, te które płaskiemu brzuchowi nie bardzo służą, wiem, że przyspieszam go jeszcze bardziej i przyczyniam się do usuwania tłuszczu z brzucha. (Cóż za długie zdanie! o_O) O jakich produktach mowa?
* owsianka - uwielbiam ją! Może i niektóre z Was nie bardzo za nią przepadają, ale co powiecie na to, żeby spróbować połączyć ją z masłem orzechowym i bananami? I jak teraz? Smakuje?
* produkty pełnoziarniste - zastąpienie nimi tych pszennych (bułek, chleba, makaronu itp.) naprawdę może uczynić różnice!
* jogurt - wapń zawarty w nim zmniejsza wydzielanie kortyzolu, który odpowiedzialny jest za odkładanie tłuszczu. No i zawiera witaminy ;)
* ostre przyprawy - na maxa podkręcają metabolizm!
* oliwa z oliwek - zmniejsza apetyt.
* avocado - tłuszcz zawarty w nim jest łatwo spalany przez organizm, jest bogaty w witaminy, które poprawiają również stan skóry
 * banan - zawiera potas i syci nas na długi czas
* grejpfrut - pomaga w metabolizmie tłuszczy
* gorzka czekolada - podobnie jak jogurt, obniża poziom kortyzolu
* zielona herbata - oczyszcza organizm i wspomaga przemiane materii

5. Jedz powoli
Dokładnie przeżuwaj każdy kęs. Jedząc powoli dajemy organizmowi czas do namysłu czy czasem nie jesteśmy już syci... ;)

6. Wyprostuj się!Wystający brzuch jest często spowodowany m.in. przez nieprawidłową postawę. Tutaj macie przykład jak wygląd brzucha może się zmienić przy wyprostowaniu pleców [KLIK].

7. Uważaj z alkoholem
Drinki czy pwio to często puste kalorie, lubiące się odkładać tu i tam. Zamiast wysokokalorycznych drinków wybieraj te z mniejszą ilością kalorii np. Mojito czy Cosmpolitan.

8. Ogranicz słodycze i słone przekąski
Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego...? ;>

9. Pokoloruj swój talerz... warzywami i owocami
Są bombą witaminową i zawierają błonnik.

10. Nie głodź się!Dieta głodowa nie daje efektu odchudzającego, a wręcz przeciwnie. Organizm odkłada wtedy większość tego co zjemy ,,na później" bojąc się kolejnej przerwy w dostawie pożywienia.


A żebyście nie zapomniały, jakich zasad przestrzegać, możecie sobie to wydrukować i powiesić w widocznym miejscu ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...